Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Trinidad Coloniales
Skrivet av: Henrik G
Tid: 2005-07-01 18:22:34

Nu har jag rökt min Coloniales. 

Jag kan inte säga att jag tycker den är mild men det beror helt på vad man jämför med. För mig är Onyx en mild cigarr och Trinindaden tilhör inte den kategorin EMM. Däremot kan man väl säga att styrkan sitter i smaken. Och den smaken tycker jag är suverän. Jag kan inte säga att den sticker iväg åt något specifikt håll (tex, läder, sälta, choklad) som flera andra cigarrer jag testat. Den bästa beskrivningen blir nog komplex. Varje puff bjuder på en ny smakupplevelse. Utan att säga något överilat i ungdomligt oförstånd så är nog Trinidaden den bästa cigarr jag rökt till dags dato. Smaken är bekant som baken och tur är väl det, annars skulle det kanppast finnas utrymme för alla cigarrmärken.

Jag avnjöt den med en liten ckokladbit. Vi har en väldigt bra patiserria här i Uppsala som sålde en choklad med det passande namnet Pralus Trinidad . Skulle ha toner av kryddor, torkade rökta örter (!?) och mild tobak. Jag ska väl i ärlighetens namn inte säga att jag kunde finna dessa aromer men god var den och ett lämpligt sällskap till cigarrer, rekommederas!
Dessutom läppjade jag på en Cognac.

Askan var i mitt fall silverfärgad går för att mörkna till svart allteftersom. Även jag fick korrigera förbränningen och cigarren slocknade till och med, vilket får mig ett tro att även min var för fuktigt även om den legat framme och torkat. Nu rökte jag den väldigt långsamt för att undvika alltför stark nickokick så det var möjligtvis en kombination. Däremot upplevde jag inte någon gröngul låga (kan det möjligtvis varit orenheter i tändargasen på din tändare Per?)

Draget var mycket bra och min cigarr var välkonstruerad. När jag lät röken lämna munnen kom massor med tjock vit rök, som gjorde att jag stundtals trodde att jag befann mig i Lytzen , härligt!

Någon riktig superbuzz uteblev. Jag rökte som sagt sakta och hade grundat med en riktigt äckligt flottig pizza med oxfilé (eller möjligtvis åsna, vem vet) och bearneise. Dessutom hade jag ju några chokladbitar att styra upp det hela med. Givetvis kände jag av den, speciellt efter de sista blossen, men det avtog ganska snabbt.

Nu är det bara att vänta till nästa sommar när jag ska röka min andra... inget är som väntans tider.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Trinidad Coloniales22:25 den 28 juni 2005Pyro
      N Trinidad Coloniales23:05 den 28 juni 2005Henrik G
      N Trinidad Coloniales23:24 den 28 juni 2005ntore
           N Trinidad Coloniales23:09 den 29 juni 2005Henrik G
      N Trinidad Coloniales23:29 den 28 juni 2005COJ
           N Trinidad Coloniales07:52 den 29 juni 2005Pyro
                N Trinidad Coloniales23:11 den 29 juni 2005Henrik G
                     N Buzz23:59 den 29 juni 2005Pyro
           N Trinidad Coloniales19:39 den 29 juni 2005MK
                N Trinidad Coloniales21:48 den 29 juni 2005Pyro
      N Trinidad Coloniales18:22 den 1 juli 2005Henrik G
           N Trinidad Coloniales22:14 den 1 juli 2005Pyro