Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cigarrer i Tunisien
Skrivet av: Joppe
Tid: 2005-07-12 20:10:19

Nähä, då får jag väl svara själv för framtida besökare. Befolkningen i Tunisien röker av bara den, men uteslutande på cigaretter (särskilt inhemska för ca 12 kr paketet) eller möjligen vattenpipa (vilket jag f.ö. köpte på mig en och sedan 1 kg tobak på flyget för 70 kr). Cigarrerna lyste dock med sin frånvaro. Försökte fråga på några cigarettaffärer men det närmsta ett svar jag kom var när jag efter stor möda med engelska, svenska och kroppsspråk försökt fråga om cigarrer "You know cigarrs, like Fidel Castro!" och han skratta och pekade långt ut i fjärran "Castro in Venezuela". Har tänkt börja bedriva en Buddistisk koanskola med den frågan som grundpelare...
Hursomhelst, det första och enda stället där jag fick syn på cigarrer var på Taxfree butiken vid utresan, ett litet skåp som verkade ha schysst klimat. Pga de helvetiska pappersprocesserna vid utresan så hade jag ungefär 2 minuter på mig, men det som fanns var några olika Davidoff varianter, No 2 (ask med  10 st tror jag) låg på 58 euro. Då reskassan vid det här laget var slut så rykte jag en ask (20 st) Villiger premium no 7 för 13 euro innan jag sprang mot gaten.
M.a.o. se till att ha resehumidoren välfylld!
/Jonas


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cigarrer i Tunisien15:29 den 10 juni 2005Joppe
      N Cigarrer i Tunisien20:10 den 12 juli 2005Joppe