Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Minirecension
Skrivet av: Pyro
Tid: 2005-07-13 10:06:04

Igår fick jag tillfälle att röka både min A.F. Hemingway Short Story och Oliva Master Blends I Torpedo. Två minirecensioner följer som tyvärr inte alls är lika fullödiga som de vi nyss fått från Daniel P.

A.F.H.S.S. var en fantastiskt fin liten figurado som bara behövde en slick av lågan på den smala foten för att tända upp och sakta men säkert få en imponerande rak glödfront och perfekt drag. Jag tycker faktiskt att en stor del av behållningen för den här cigarren var just dess utseende och konstruktion! Smaken var, som förväntat, god, relativt mild men ändå med ganska mycket bredd och djup. Den var lite torr (dvs inte söt) i sin karaktär, vilket tilltalar mig, men jag skulle inte ha haft något emot lite inslag av trä och kryddor för att göra upplevelsen lite mer komplett. Alltså: mycket trevlig, kul att testa men inget som fick världen att gunga med tanke på priset!

O. M. B. I i torpedoformat däremot....
OJOJOJ!!!
Helt klart en av mina största cigarrupplevelser! Cigarren var för det första väldigt tjusig med sin halvkitchiga gördel och läckra lasergravering av täckbladet. Konstruktionen var i toppklass och draget perfekt. Smaken och aromen sen... tyvärr blev jag så absorberad av upplevelsen att jag inte kom mig för att riktigt bena ut vad jag kände. Den var i alla fall stor i smaken, inte stark, absolut inte mild, komplex, lite söt, luktade fantastiskt och kändes så där väldigt komplett och tillfredsställande som man alltid önskar att ens cigarr ska vara. Alltså: en fantastisk cigarr vars enda nackdel är dess pris och bristen på tillgänglighet! 

(Jag testade alltså Master Blends I vilken förmodligen är väldigt svår att få tag på då endast en begränsad mängd cigarrer tillverkades. Enligt Atlantic släpps Master Blends II i augusti så de som är intresserade bör väl se till att få sina namn på kölistan(?). Själv har jag tyvärr inga planer på att lägga fler beställningar på ett tag. Så, om någon ändå ska beställa något annat och kan tänka sig att lägga till en låda Oliva Master Blends II torpedo efter semestern så är jag gärna med på en näve eller två! )


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lagringstid?12:02 den 6 juli 2005Pyro
      N Short story...15:39 den 6 juli 2005Kenneth G
      N Lagringstid?16:58 den 6 juli 2005COJ
           N Minirecension10:06 den 13 juli 2005Pyro