Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: frakt och leverans
Skrivet av: ntore
Tid: 2004-08-11 18:59:54

whitash: Skickar med USPS Priority. Femton dollar första lådan, tio till per nästa.
uptown: Skickar med USPS Express. Minns inte riktigt men ungefär tjugofem dollar.
Leveranstider ungefär desamma normalt sex till tio arbetsdagar.

När det gäller frakttider: Jag brukar beställa på söndagar eller måndagar. För det mesta betyder det att paketen bara behöver spendera en helg i postvärlden. Har man en väldig tur (har bara hänt en gång) kommer paketet redan på fredagen, annars normalt i veckan efter.
Detta förutsätter naturligtvis att beställningen skickas bums. En del verkar slarva lite med det som till exempel Climmax och bargainhumidors.

När det gäller fraktkostnader: Jag brukar bara köpa från ställen som skickar med USPS. Ingen jag har handlat av har försökt sko sej. Man betalar helt enkelt portot. Ibland förenklar de med fasta priser, det brukar inte avvika från det verkliga portot med mer än några dollar hit och dit.


-ntore

P.S. senaste paketet från Larry kom idag efter ovanligt långa två och en halv vecka. Hade varit en sväng i Kanada. Cigarrerna mår finfint. Kan aldrig hålla mej utan provar alltid en av varje genast, avslutar just en La Aurora Seconds Petite Corona, riktigt trevlig liten cigarr.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N På tal om CAO...15:17 den 11 augusti 2004Jeeves
      N På tal om CAO...16:03 den 11 augusti 2004Stebbe
      N På tal om CAO...16:09 den 11 augusti 2004ntore
           N På tal om CAO...16:41 den 11 augusti 2004Stebbe
                N frakt och leverans18:59 den 11 augusti 2004ntore
                     N frakt och leverans20:04 den 11 augusti 2004Stebbe
                     N Bargainhumidors11:15 den 12 augusti 2004Jeeves
                          N Bargainhumidors13:24 den 12 augusti 2004ntore
                               N Bargainhumidors12:33 den 22 juni 2005Robin Z