Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Fonseca m.m.
Skrivet av: Jonas
Tid: 2005-12-27 23:03:17

Fonseca är en riktig pärla. Larry säljer 5-50 natural som singel ifall du inte vill chansa med en hel låda.

Onyx Reserve Robusto i maduro är en annan favorit som bl.a. innehåller dominikans tobak. Krämig, mild och behaglig utan några tyngre smaker. På gränsen till för mild men perfekt till något eller efter något lätt. Men ändå tyngre än de Macanudo jag har rökt (maduro och cafe). Om den upplevs som skarp eller liknande så är cigarren troligtvis inne i en sjuk period.

En tredje dominikan som skulle kunna falla in på beskrivningen krämig är Montesino. Jag har rökt ett antal Cesar #2 men är lite kluven. Mycket välgjord cigarr som levererar sina smaker men det kan bli lite enformigt ibland. Kanske fungerar bättre i en mindre facon? Jag skrev en kort recension om den på www.cigarrer.org/recensioner/montesinocesarno2.html

Davidoff är förstås toppklass men så kostar de därefter.

Avo har jag blandade erfarenheter av. Jag rökt mycket av deras puritos när jag började röka cigarr. Då upplevde jag dem som mycket trevliga men knappast prisvärda. När det gäller deras större faconer så har jag endast provat ett par i Domain-serien och de imponerade inte på mig.

Lycka till


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Behöver tips på Dominikaner18:12 den 26 december 2005Peter CCL (hällingsjö)
      N Behöver tips på Dominikaner19:44 den 26 december 2005Thomas
           N Behöver tips på Dominikaner19:56 den 26 december 2005Peter CCL (hällingsjö)
                N Behöver tips på Dominikaner20:10 den 26 december 2005Micael
                     N Behöver tips på Dominikaner21:55 den 26 december 2005Pyro
      N Behöver tips på Dominikaner08:21 den 27 december 2005PerR
           N Fonseca m.m.23:03 den 27 december 2005Jonas
           N Behöver tips på Dominikaner15:58 den 27 december 2005Magnus
                N Behöver tips på Dominikaner16:42 den 27 december 2005Anders
                     N Behöver tips på Dominikaner18:48 den 27 december 2005Peter CCL (hällingsjö)
                          N Behöver tips på Dominikaner21:47 den 27 december 2005MooN