Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Semester-Tillbaka
Skrivet av: Pyro
Tid: 2006-02-01 15:38:50

Så var man tillbaka i verkligheten igen. Ni kan tänka er hur mysigt det var att läsa om kyla och snökaos i Sverige när solen strålade och temperaturen höll sig mellan 20-25 grader! Jag fick aldrig tid över till att sätta mig vid internet, otroligt vad mycket det var att läsa ifatt här på Cigarrprat, det har verkligen blivit ordentlig fart på detta forum!

Semestern var bra men tre dagar tillbringades i sängen på grund av ryggproblem. Fick dessutom inte dricka någon alkohol alls på grund av all antiinflammatorisk, smärtstillande och muskelavslappnande medicin som läkaren pumpade i mig. Tur att man blev lite lullig i alla fall tack vare opiaterna!

På grund av min situation tyckte alla synd om mig så jag har fått njuta av att både röka och köpa cigarrer och även proviantera lite extra på spritfronten. (Jag blev ju så billig i drift mot normala fall! )

Resultatet blev fyra lådor cigarrer i mindre format (har insett fördelen med dessa, både ur tids- och brandperspektiv):

Partagás Chicos (31 E /25 st)
Partagás Shorts (99 E /25 st)
Romeo Y Julieta Cedrox De Luxe No. 3 (127 E /25 st)
San Cristobal El Príncipe (117 E /25 st)

Alla lådor var från 2003(!) och priserna låg generellt 20-35 % över listpriserna i Spanien vilket jag förvånades en smula över! Jag fick dock aldrig tillfälle att shoppa i Santa Cruz där priserna ska vara som lägst.

För övrigt köpte jag en liter Gordons Gin för 9.5 E, en flaska Matusalem Gran Reserva för 29.95 E och en spansk brandy som heter Carlos I för 18.90 E som jag hann smaka och uppskatta till cigarr innan ryggvärken slog till.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Semester01:12 den 17 januari 2006Pyro
      N Semester19:42 den 1 februari 2006mobboegil
           N Semester08:10 den 2 februari 2006Mats Johansson
      N Semester07:06 den 17 januari 2006COJ
           N Semester07:11 den 17 januari 2006Henrik G
                N Semester-Tillbaka15:38 den 1 februari 2006Pyro
                     N Semester-Tillbaka - här också17:25 den 1 februari 2006MattiasA