Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Fuente Don Carlos
Skrivet av: TJ
Tid: 2006-05-12 14:45:15

Har nu rökt min första ickekuban efter PAN som spelar i en lyx och prisklass som måste vara tänkt som direkt alternativ eller konkurrent till kubanerna. En Don Carlos #3 dvs corona.

Jag måste säga att jag är besviken. Det är ska först sägas att det var den kanske vackraste corona jag sett, cameroontäckbladet glänste oljigt, var perfekt tillskuret och rullat. struktur, ådring och färg mycket vackra. Cigarrens konstruktion var så vitt jag kan bedöma perfekt, den bästa som jag haft erfarenhet av, den brann perfekt med perfekt askpelare osv.

Jag bedömer den som full i kropp och styrka, nikotinstyrkan var också den full.

Men smaken...komplex, låt gå för det, men rå och okomplicerad, en klar nötton, men är jag intresserad av just den aspekten är en påse hasselnötter kanske det första valet. Ska jag jämföra med den utmärkta kubanen Cristobal Princioe når Don Carlosen inte upp till fotknölarna i mitt tycke.

Jag rökte den en vecka efter leverans, den ska rimligen ha acklimatiserats någorlunda. Okej, smaken tyder på att ett års lagring kommer att förändra mycket, men herreje, till det priset anser jag att cigarren ska leverera direkt, oavsett när den rullades.

Något riktigt obehagligt var att huvudet (alltså snoppändan) smakade sötningsmedel.En försiktig test med tungan på andra delar av täckbladet visade att det just bara var foten som hade denna bismak. Kan det vara limmet i capen som är smaksatt?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Fuente Don Carlos14:45 den 12 maj 2006TJ
      N Fuente Don Carlos15:05 den 12 maj 2006TJ
           N Fuente Don Carlos15:45 den 12 maj 2006Kjell
                N Fuente Don Carlos16:05 den 12 maj 2006Jörgen
           N Fuente Don Carlos16:00 den 12 maj 2006Pyro
      N Fuente Don Carlos17:27 den 12 maj 2006Michael Jansson
           N Fuente Don Carlos17:32 den 12 maj 2006Michael Jansson
                N Fuente Don Carlos17:57 den 12 maj 2006TJ
                     N Fuente Don Carlos12:06 den 13 maj 2006Michael Jansson