Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Charles Fairmorn Colorado
Skrivet av: Kamelryttarn
Tid: 2004-11-01 08:06:22

Kan meddela att jag provade min igår. Någon recension i ordets rätta bemärkelse kan jag tyvärr inte bidra med, men jag kan meddela att det var en klart godkänd cigarr med ovanligt mycket kraft för sin feta ring-gauge som välsignade mig med lite drygt 2h puffande. Rekommenderas till alla som gillar kraftiga robustos. Den var dock ganska nikotinstark tyckte jag, så det snurrade till lite. Iofs kan det vara så att den inte egentligen var mer nikotinstark än andra pinnar per gram tobak, men att det kanske blev lite mycket just pga av storleken. För den är stor... make no misstake about that. (Det var Super Gordo jag provade). För övrigt kan man väl säga att den var mycket vacker att se på, välrullad med noga utvalda täckblad. Den hade perfekt drag och brann jämt och rakt hela tiden utan tendens att slockna. Jag askade min 2ggr under dom 2h jag rökte den, så för er som, liksom jag, gillar fast aska som sitter kvar tills man försiktigt knäcker askpelaren i askfatet så lär ni inte bli besvikna.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Charles Fairmorn Colorado 08:51 den 21 september 2004Kamelryttarn
      N Charles Fairmorn Colorado 08:06 den 1 november 2004Kamelryttarn