Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?
Skrivet av: PerR
Tid: 2007-01-13 08:17:22

Mina lagringar av Padron 2000 och delicias tycker jag mig se stödja för Pers Teori. Som färska så anser jag att maduron sopar mattan med nats. Men efter tre års lagring har det blivit nats som är favoriten. Jag köper en låda Padron av varje vart år för att hålla en lagringstid på minst tre år innan rökning (fö alla favorit NC cigarrer kör jag enligt tre års principen, cubaner siktar jag på sex års lagring för).

På skoj och för nyfikenhetens sak ska jag nu banne mig försöka  ett liknande projekt som Per fast inte under så lång tid. Ska lägga undan några cigarrer som finns av Nats resp Maduro.  Provröka respektive linje och göra tasting notes för var cigarr och jämnföra resp märke mot varandra (kommer att utföra parallell rökning av respektive märke vid noteringen)  bara detta kommer att ta några veckor innan lagringsfasen får börja.

vi ses om tre fyra år med mitt eget subjektiva resultat! .


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?00:26 den 13 januari 2007Pyro
      N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?01:05 den 13 januari 2007COJ
           N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?01:18 den 13 januari 2007Jörgen
           N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?02:07 den 13 januari 2007Pyro
                N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?14:25 den 13 januari 2007COJ
                     N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?19:45 den 13 januari 2007Pyro
                          N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?20:15 den 13 januari 2007COJ
                               N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?09:08 den 14 januari 2007Pyro
                N Vad bidrar till en cigarrs mognadspotential?08:17 den 13 januari 2007 PerR