Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Annars är det inte särskilt svårt...
Skrivet av: Pyro
Tid: 2007-02-02 20:34:07

...att improvisera fram sin egen fuktare!

Oavsett vilken plastbehållare man väljer så brukar det vara ganska enkelt att göra en massa hål med en upphettad spik eller lödpenna. Man får bara se till att hålen inte blir för stora om man använder beads!

När hålen är gjorda är det viktigt att hyfsa till behållarens utsida med en mattkniv eller industrirakblad då utstående kanter som bildades då plasten smälte kan skada cigarrernas täckblad.

Själva har jag bara använt gamla filmburkar och sådana där provrörsliknande vattenbehållare som florister har till snittblommor. Vill man ha lite mer kapacitet kan man ta PVC-rör med lämpliga ändpluggar som finns på järnhandlar och VVS-firmor. Vill man göra lite snyggare skapelser finns genomskinliga plaströr att köpa på Clas Ohlsson!

(Jag har flera gånger funderat på om inte hårrullar skulle vara idealiska då de redan är fulla av perforeringar, bara man avlägsnar piggarna. jag har dock inte haft några ändpluggar som har passat rätt av men det finns säkert!)


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Efterlyser fuktare för resehumidor19:59 den 2 februari 2007Terje
      N Efterlyser fuktare för resehumidor20:08 den 2 februari 2007PerR
           N Efterlyser fuktare för resehumidor20:21 den 2 februari 2007Terje
                N Efterlyser fuktare för resehumidor20:28 den 2 februari 2007Peter (Hällingsjö)
                N Annars är det inte särskilt svårt...20:34 den 2 februari 2007Pyro
                     N Annars är det inte särskilt svårt...20:56 den 2 februari 2007Lars
                          N Annars är det inte särskilt svårt...21:25 den 2 februari 2007Ouch
                     N Annars är det inte särskilt svårt...21:27 den 2 februari 2007pml