Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lanceros/Panatella lång - Tack för förslagen!!
Skrivet av: EG
Tid: 2007-02-11 21:47:34

och till inköpslistan att inhandlas i sinnom tid, en sammanställning:

Lite väl grov, men ändå en goding i det prisvärdare segmentet: 
Montesino, Napolean Grande (Maduro) (Dominican) (7,5x46).  – Daniel P

El Rey del Mundo Grandes de Espana. 
Fenomenal cigar, Cubanska REdM är väl mild för min smak normalt sätt, men den tunna ringen och längden gör att den bygger upp på ett myckt attraktivt sätt EMM. 
Ett stort OBS är dock på plats, de skall hellre ligga på 60%Rh än 65%Rh...annars så blir de lätt väldigt tungdragna – COJ

HdM du gourmet. Den första jag testade var grymt god. den andra inget vidare, så nu får dom ligga till sig lite – Thomas

HdM du Gourmet!! Men det skall vara Vintage, snacka med MK.  - Lasse P

På rak arm. 
Monte Especiales 
Davidoff 1+2 så klart 
Partagas connaisseur no1 
Jag gillar Hoyo Gourmet skarp har ett gäng kvar från 80-talet i mitt tycke en kanongarre.  – MK

Jag glömde..
Förstår inte att jag glömde Punch Ninfas en annan av mina favoriter. Inte så dyr heller. 
Bland vintage brukar Pablamos ha Hoyo och La Eception Longos till ganska bra priser. Har även sett La Gloria Medailli doro no1 hos honom till och ifrån.  - MK

Utan att ha smakat de andra cigarrerna som nämns instämmer jag med COJ om ERdM Grandes de Espana. Efter att ha kommit över en handfull 01:or blev den snabbt en favorit. Man kan inte låta bli att fascineras av hur mycket smak och karaktär som ryms i en så smal cigarr.  – Jörgen

Padrons Ambassador ser intressant ut på papperet tycker jag.  – TJ

Tack för förslagen och omdömena! Detta ser jag fram emot att testa igenom.

/Eric


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?21:01 den 9 februari 2007EG
      N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?15:37 den 10 februari 2007TJ
      N jag glömde ju....16:48 den 10 februari 2007MK
      N Lanceros/Panatella lång - Tack för förslagen!!21:47 den 11 februari 2007EG
           N Hdm Largo elegante22:21 den 11 februari 2007Peter (Hällingsjö)
                N Hdm Largo elegante22:24 den 11 februari 2007Peter (Hällingsjö)
      N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?15:14 den 11 februari 2007Daniel P
      N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?21:18 den 9 februari 2007COJ
           N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?21:28 den 9 februari 2007Thomas
      N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?21:38 den 9 februari 2007Lasse P
      N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?21:40 den 9 februari 2007MK
           N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?00:20 den 10 februari 2007Jörgen
                N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?14:21 den 10 februari 2007COJ
                     N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?15:07 den 10 februari 2007Henrik G
                     N Missuppfattning18:09 den 11 februari 2007Jörgen
      N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?22:21 den 28 februari 2007Henrik G
      N Lanceros/Panatella lång - förslag på godingar?23:57 den 28 februari 2007Robin Z