Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Joya de Nicaragua (Nicaragua) Churchill (maduro)
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2007-07-04 21:26:15

Efter 2½ års lagring testar jag en av de sista (Churchill) som jag införskaffade hösten 2004. 

Mer fatkaraktär och ceder nu, mer "kubakaraktär" på smaken (det här kan bli intressant att vidareutveckla någon gång...), en fantastisk smak som förgylls av lite vitpeppar, kakao och kokos. 

Övriga egenskaper förblir som tidigare nämnts, dock vill jag ta tillbaka det jag skrev om "aningen låg prisvärdhet", priset är snarare helt rätt. Jag får även passa på att ta tillbaks det jag skrev om "hård rullning", den är inte alls överdriven. 

Tjänar verkligen på lagring, och efter lagring på minst ett par år så ligger mitt betyg på en fyra av fem möjliga. 

Blir nog fler av dessa framöver...


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Joya de Nicaragua (Nicaragua) Churchill och Toro (maduro)19:05 den 11 augusti 2006Daniel P
      N Joya de Nicaragua (Nicaragua) Churchill och Toro (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg19:06 den 11 augusti 2006Daniel P
           N Jonas - Inlagt på din sajt också. n/t19:52 den 11 augusti 2006Daniel P
      N Joya de Nicaragua (Nicaragua) Churchill (maduro)21:26 den 4 juli 2007Daniel P
           N Joya de Nicaragua (Nicaragua) Churchill (maduro)16:48 den 5 juli 2007Otto
                N Joya de Nicaragua (Nicaragua) Churchill (maduro)20:29 den 5 juli 2007Daniel P
                     N Joya de Nicaragua (Nicaragua) Churchill (maduro)12:31 den 6 juli 2007Otto
                          N Angående "Blue Line"...13:07 den 6 juli 2007Pyro
                               N Angående "Blue Line"...19:43 den 6 juli 2007Daniel P