Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Finns det inga nackdelar med frysning?
Skrivet av: bidevind
Tid: 2007-08-25 13:26:25

Nästan allt man stoppar i frysen smakar sämre när det kommer ut därifrån. Visserligen är det sådant som ätes, inte eldas upp, men i alla fall.

Själv kollar jag noggrant cigarrerna när de anländer innan jag lägger dem i plastidoren och en gång till innan de flyttas över till humidoren, men jag har aldrig vågat frysa, så jag vet inget om det, egentligen. Är min rädsla för att frysa obefogad?

Sedan har jag en undran vad beträffar lagringen. Är det inte främst kubanska cigarrer som tjänar på att lagras länge (månader eller år). Kubanerna har ju till skillnad från andra tillverkare rullat sina cigarrer på tobak som inte lagrats ett eller flera år innan de rullas. Själv tycker jag cigarrer oavsett ursprung smakar bättre om de får ligga några veckor efter transporten. Är det någon med djupare kunskaper i ämnet som kan upplysa mig?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Efter frysning22:57 den 24 augusti 2007legr
      N Efter frysning23:41 den 24 augusti 2007PM
           N Efter frysning23:51 den 24 augusti 2007Henrik G
                N Finns det inga nackdelar med frysning?13:26 den 25 augusti 2007bidevind
                     N Finns det inga nackdelar med frysning?13:42 den 25 augusti 2007Henrik G
                          N Finns det inga nackdelar med frysning?14:37 den 25 augusti 2007LGO
                     N Så vitt jag vet....Nej!14:02 den 25 augusti 2007COJ
                     N Jag hänvisar till svaret jag gav...14:14 den 25 augusti 2007Pyro