Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Finns det några candela-älskare/experter här?
Skrivet av: COJ
Tid: 2007-11-15 22:01:30

Jag har ett antal...av varierande märke, favoriterna är A.Fuente, LGC(Amerikanska), JR Ult och Camacho.

Röker en då och då samt alltid en på St. Patrics day(17 mars)...inte för att jag har några band till Irland men för att jag för många år sedan fick min första Candela cigar lagom till den dagen från en Amerikan med Irlänskt påbrå...och sen har det liksom blivit en tradition.

Värt och veta, ja...de är oftast milda, täckbladet har en nästan obefintlig smak..till skilland mot det jag oftas brukar röka...och det är intresannt att testa hur en cigarr smakar med ett i princip neutralt täckblad...då många Candela cigarrer är precis samma blend som de andra...då om inte förr så fattar man hur mycket ett täckblad kan göra.

Keep Puffing

COJ


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Finns det några candela-älskare/experter här?21:46 den 15 november 2007Bukfaçon
      N Finns det några candela-älskare/experter här?22:01 den 15 november 2007COJ
           N Finns det några candela-älskare/experter här?14:24 den 17 november 2007Bukfaçon
                N Finns det några candela-älskare/experter här?15:53 den 17 november 2007Ouch
                     N Finns det några candela-älskare/experter här?15:59 den 17 november 2007Bukfaçon
                N Fler cigarrtraditioner16:33 den 17 november 2007COJ
                     N Fler cigarrtraditioner18:11 den 17 november 2007Bukfaçon