Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cigarrer i Tallinn
Skrivet av: Rebel Rob
Tid: 2005-03-06 09:41:22

Är själv ofta i Tallinn. Kan förutom ovan nämnda även rekommendera Sigari Maja vid Rådhusplatsen (Raekojaplass) mitt i gamla stan.

Mycket sober inredning med mörkt trä och öppen spis. Trevliga cigarrkunniga flickor som servar och tänder din cigarr med nogrannheten hos en hjärnkirurg. Mycket litteratur att läsa och en välsorterad bar. De små detaljerna är också helt rätt, som en liten klocka som pinglar till när man öppnar dörren, vilket för minnena till barndomens tobakshandlare.

Sortimentet i walk-in humidoren går inte heller av för hackor, speciellt är de duktiga på de icke-kubanska märkena. Och utbudet av tillbehör som tändare, humidorer etc är grymt.

Som ni förstår är detta en av mina absoluta favorittillhåll i Tallinn och jag försöker alltid spendera en timme eller två där varje gång jag besöker staden.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N La Casa Del Habano02:00 den 6 mars 2005Henrik G
      N Cigarrer i Tallinn09:41 den 6 mars 2005Rebel Rob
           N Cigarrer i Tallinn10:22 den 6 mars 2005Henrik G
                N Prisläget på humidorer & rökverk i Tallinn...16:35 den 6 mars 2005Rebel Rob
                N Snabb-besöka humidor med flickvän!16:40 den 6 mars 2005Rebel Rob