Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Vegas de Santiago
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2005-05-23 07:19:32

Jag fick faktiskt rökt en Shaman igår. Strax efter frukost, med en intressant bok i ena handen, en kopp nybryggd Skånerost i andra och cigarren i munnen, satte jag mig på altanen. Temperaturen, 19 grader och en sol som letade sig igenom ett allt tunnare och ljusare molntäcke.

Jag skall naturligtvis ta med en till dig David, men för alla er andra sammanfattar jag lite kort mina intryck på följande vis:

Den lite underliga "färska" smaken som finns/funnits i alla Vegas cigarrer, Purosen undantagen, som jag rökt ligger fortfarande kvar. Mycket underligt. "Färsk-smaken" har däremot mattats av något och blandats med andra för mig svårdefinierade toner som tillsammans skapar en behaglig symfoni i munhålan.

Vegascigarrerna, även här puros undantaget, har jag tidigare klassat som en "love it or leave it cigarr" och detta fasthåller jag. Antingen tycker man om den där färska smaken eller så avskyr man den...jag gillar den.

Men Shamanen har i min bok gått ifrån "inte värt extrapengarna jämfört med classic-serien" till "köp en låda till och lagra den, det är det värt" listan...

Nu får vi se vad du tycker


Mvh

Martin CCR


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Vegas de Santiago17:46 den 20 maj 2005David L
      N Vegas de Santiago17:55 den 20 maj 2005Martin CCR
           N Vegas de Santiago18:41 den 20 maj 2005Peter CCL
           N Vegas de Santiago19:04 den 20 maj 2005David L
                N Vegas de Santiago07:19 den 23 maj 2005Martin CCR
                     N Vegas de Santiago09:01 den 23 maj 2005Peter CCL
                          N Vegas de Santiago09:15 den 23 maj 2005Jörgen
                          N Puro09:38 den 23 maj 2005Martin CCR
                     N Vegas de Santiago10:19 den 23 maj 2005David L
                          N Vegas de Santiago20:03 den 23 maj 2005Peter CCL