Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Pollenallergi & drakpuffar - en liten varning
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2005-06-10 18:43:01

Insåg just att man som allergiker kan få lite obehagliga överraskningar om man inte tänker efter. Nåt som är nog så svårt en fredagseftermiddag...

Det kan ju inte undgått någon i stockholmsområdet att det varit en del pollen i luften senaste veckan. För min del så resulterar det i en hel del medicinering, däribland nässpray med kortison.

Nu har jag ju slarvat lite med den sen förra veckan och har fått ta igen det (läs: lida för det) denna vecka.

Så till varningen: Om ni av nån orsak överdoserat dylik spray så kan det vara mycket smärtsamt att blåsa ut en puff cigarrök genom näsan!!

Jag satt just med nåt så milt som en Don Diego Robusto här före middagen och efter en lättare "drakpuff" så kändes det som om röken plockade med sig slemhinnorna ända från bihålorna och nedåt ut genom näsborrarna. 
Snacka om överraskning!!

Men jag antar att man lär så länge man lever. Tur att jag inte testade det med den Occidental SunGrown som jag tänkte ta efter middagen

Trevlig helg på er!

/MattiasA