Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Kubanska RyJ vs Dominikanska -Churchill
Skrivet av: GöranG
Tid: 2005-06-19 12:18:27

Jag köpte en låda Dom RyJ Churchills från Larry för en månad sedan och kunde inte hålla mej längre utan testade en i går kväll. Den brann kontrollerat och lugnt med mycket rök och jag satt nog 1,5 timme med den. Smakmässigt var den ganska mild och avrundad, utan att sticka ut. Jag saknade lite oomph på något vis. Sedan så var den förstås lite omogen, jag får nog ge mej till tåls ett bra tag till.

Däremot så var El Rey Del Mundo Flor De Lavonda maduro en betydligt bättre upplevelse. Den kan jag rekomendera till vilken cigarrentusiast som helst, både de som gillar starka saker och de som föredrar mildare. Jordig, fyllig söt och blommig smak, bra med rök, kontrollerad brand och fast askpelare. Jag har verkligen snöat in på ERDM! Figuradoformatet är lite lustigt, som en långsmal trumpet. Antagligen väljer folk inte detta format i första hand, utan lådor med annorunda format blir liggande, menade Larry. Därför var denna låda från tidigt 2003 och jag fick en härlig, lagrad cigarr för 66$! Det lär nog bli fler ERDM, kanske Rectangulares som jag är lite nyfiken på.

Lev väl/GöranG


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Kubanska RyJ vs Dominikanska09:45 den 17 juni 2005Lasse G
      N Kubanska RyJ vs Dominikanska09:50 den 17 juni 2005COJ
           N Kubanska RyJ vs Dominikanska22:29 den 18 juni 2005Lasse G
                N Kubanska RyJ vs Dominikanska23:04 den 18 juni 2005Rebel Rob
                     N Kubanska RyJ vs Dominikanska23:14 den 18 juni 2005Lasse G
                          N Kubanska RyJ vs Dominikanska23:19 den 18 juni 2005Robin Z
                               N Kubanska RyJ vs Dominikanska23:57 den 18 juni 2005COJ
                                    N Kubanska RyJ vs Dominikanska00:16 den 19 juni 2005Robin Z
                                         N Kubanska RyJ vs Dominikanska00:40 den 19 juni 2005COJ
                                              N Kubanska RyJ vs Dominikanska11:20 den 19 juni 2005Robin Z
                                                   N Kubanska RyJ vs Dominikanska11:27 den 19 juni 2005Jonas
                                                        N Kubanska RyJ vs Dominikanska -Churchill12:18 den 19 juni 2005GöranG