Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Efterräkning att vänta?
Skrivet av: GöranG
Tid: 2005-06-21 18:01:22

Jag har följt diskussionen om tullkostnader osv utan att riktigt se någon tydlig linje. I dag fick jag en kartong från Amerikat med små billiga garrar typ José marti chicos, små OF, quorum robusto och lite annat smått. Kartongen verkar inte öppnad. På kartongen fanns inte någon "customs declaration and dispatch note" eller annat fraktdokument, bara en tom plastficka. Däremot fanns en plastficka med ett svensk inbetalningskort som var märkt "vg använd detta inbetalningskort" . Till detta kort satt Anvisningar, Omkulltaxering, Överklagande samt Betalningsvilkor för tull- o momsavg. Sedan var resten bortrivit. Men inga summor nämns, ej heller när/om man förväntar sej något, ej kontonummer eller betalningsmottagare. Rena rama Nigeriabrevet egentligen om det inte vore för Postens logga i hörnet.

Eftersom ingen kontaktat mej, och jag dessutom fått en gåva med hand made items, så undrar jag förstås om det dimper ned ett inbetalningskort i efterhand till mej? Eller är det någon som förväntar sej att jag skall göra något?

Tills vidare kan jag i alla fall inte göra något efersom det inte ens finns kontaktuppgifter på paketet. Det enda man kan se är att det passerat Posten utrikes med utkörning till mottagare.

För 5 dagar sedan fick jag ett annat paket som var skickat samtidigt som ovanstående. Detta kördes också ut med posten, dock utan som helst strul.

Den som lever får se. GöranG


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Efterräkning att vänta?18:01 den 21 juni 2005GöranG
      N Väntar på en delsändning18:46 den 21 juni 2005Jonke
           N Väntar på en delsändning18:48 den 21 juni 2005Robin Z