Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: OLD FASHIONED
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2005-06-23 06:44:19

Jag tror de flesta här rökt en eller annan Chico, och de är extremt prisvärda enligt min åsikt.

Däremot har jag haft bättre erfarenhet av de större storlekarna från Consuegra än OF, vilket skulle kunna avskrivas som slump. Nån annan som har liknande erfarenhet?

Ingen av de OFs jag köpt har varit rökbar direkt (vilket man iofs inte kan förvänta sig).

Jag har testat:
OF #2 Maduro som med ett års lagring har bra smak, men konstruktionen har varit si och så.. några svårddragna med lite rök.

OF #700 Maduro (populärt kallade Mr Hanky i umgängeskretsen om det säger dig något )
Bland det värsta jag sett i konstruktionsväg. Har testat tre hittills och inte avslutat nån.

OF #550 Maduro har jag bara testat nån enstaka och förmodligen med lite för lite tid på nacken. De jag provat hade inga likheter med orginalen, men jag har lite för litet underlag för att säga säkert. Jag ska nog prova nån i helgen då de just passerat 9 månader.

Jag tror man får förbereda sig på att seconds är hit or miss, men å andra sidan är det ju inte direkt nåt som ger en direkt konkurshot och hjärtesorg om de inte är på topp.

/MattiasA


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N OLD FASHIONED06:33 den 23 juni 2005Peter A (GBG)
      N OLD FASHIONED06:44 den 23 juni 2005MattiasA