Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jag tjuvstartade helgen...
Skrivet av: Henrik G
Tid: 2005-07-07 23:17:56

...med en The Cigar Pequeño Belicoso.
Mild men mycket god. En viss sötma (ett tag skulle jag vilja säga rostad majs) och lätt kryddighet som övergår till en träton, jag skulle inte vilja kalla det spansk ceder. Hela lådan och cigarrerna doftar däremot härligt av cederträ. Jag avnjöt den med en iskall Corona (som var något fickljummen mot slutet av sessionen). 

På någon av rating siterna klagades det över konstruktionen på The Cigar. Jag har inte haft några problem med mina pequeños, tvärt om. Den brinner mycket bra och man behöver inte underhålla den. När den väl är tänd tuffar den på själv. Belicoso formatet ser dessutom rätt fräckt ut. 

Priset är en annan positiv egenskap. En låda med 20 cigarrer kostar $35 hos atlantic, vilket nästan är jämförbart med många seconds. Jag kan varmt rekommedera dem till någon som gillar en mild cigarr. Om man är missnöjd kan man – med det priset – alltid använda dem att tända grillen med, eller kasta dem på mig .


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Jag tjuvstartade helgen...23:17 den 7 juli 2005Henrik G
      N Jag tjuvstartade helgen...07:47 den 8 juli 2005Martin CCR