Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ny Aficionado!
Skrivet av: Mange
Tid: 2005-07-08 22:38:50

Som så många andra här inne har jag mest läst andras inlägg. Kanske på sin plats att jag också skall " komma ut ur garderoben" tyvärr utan stilenlig sidenröd rökrock! alla Dunhill , men ändå!? Alltså 31 år, snusat sen 1992 samt fastnat för cigarrer då jag flyttade från Söder, Öster, Norr, samt söder om söder, sthlm,-98. Ursprungligen Wermlenning( Karlstad). Blev först introducerad i denna genomschyssta atmosfär i (hör och häpna) Jönköping. Reste i jobbet på den tiden och det fanns en krog då som gick under namnet "Twin-City" efter ja ni vet...
Varje gång jag var där samt min kollega, dukade de fram en "stående" dvs. en 6:a Laphroaig samt varsin Macanudo av någon obskyr söndertorkad facon. Just vid dessa tillfällen upplevdes cigarren som mer smakrik än Islay-Whisky´n. Därav en vidareutveckling av tobak, då framförallt premiumrullade cigarrer. Allt sedan dessa tider har jag varit en flitig besökare av Broberg´s anordnade cigarrrkvällar samt ständigt sittande med en förhoppningsvis keck Cuaba i mungipan på cigarren på Järntorget. Vill samtidigt passa på att tacka för ett ypperligt forum. Tekniken leder oss på outgrunderliga vägar.
Mvh-
M


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ny Aficionado!22:38 den 8 juli 2005Mange
      N Ny Aficionado!22:44 den 8 juli 2005Henrik
           N Ny Aficionado!23:32 den 8 juli 2005Mange