Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Att Resa Till Pärnu!
Skrivet av: RebelRob
Tid: 2005-07-11 23:21:32

Pärnu ligger bara en 2 timmars bilfärd från Tallinn och man får se många vackra vyer på vägen. Storkar i enorma bon är också vanligt förekommande. Om man gillar sånt.

Det blir billigast att ta med bilen själv och om man gillar lite mer lågbudget och ruffigare färja åker man via Kapellskär till Paldiski. Och sparar än mer tid på bilresan. Vill man flyga så kan jag rekommendera FlyNordic som knappt har vett att ta betalt, ned till 600 SEK ToR om man kan tänka sig resa då ingen annan reser dvs mitt i veckan. De flyger dock endast till Tallinn.

Boende i Pärnu under högsäsong kan vara lite knepigt, men Villa Kristina kan jag rekommendera, centralt belägen gammal vacker villa komplett med estniskt tant som plirar på en och sitter på verandan och löser korsord. Det kostar i stil med 500 SEK per natt. Då ingår kabelTV. Annars är den vanliga taxan kring 700 SEK och uppåt.

Flyg hittar du på flynordic.com och sas.se (Estonian Air), även finnair.com flyger dit.

Båtarna finner du på tallink.com

Lycka till, du kommer ej att bli besviken!

Och glöm för guds skull inte att ta en halvdag på SigariMaja vid Raekojaplass (rådhustorget) i Tallinn. Det är en upplevelse värd att berätta för sina barnbarn!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Semesterns Cigarrminne13:15 den 11 juli 2005RebelRob
      N Semesterns Cigarrminne20:52 den 11 juli 2005Volvex
           N Att Resa Till Pärnu!23:21 den 11 juli 2005RebelRob
                N Tack för tipsen Rob!21:15 den 13 juli 2005Volvex
                     N Tack för tipsen Rob!21:23 den 13 juli 2005Harald
                     N Tack för tipsen Rob!21:44 den 13 juli 2005RebelRob
                          N SigariMaja + semesterminne22:12 den 13 juli 2005Volvex
           N Semesterns Cigarrminne20:55 den 11 juli 2005Henrik G