Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Goda och mindre goda cigarrer
Skrivet av: Jörgen
Tid: 2005-07-18 18:34:46

En budgetcigarr som jag haft mycket glädje av och som fortsätter att imponera är nicaraguanska Flor de Farach. Har rökt en hel del coronas och glatt mig åt den jämna och fina lite kryddiga smaken, den tjocka, generösa röken och de oftast exemplariska brandegenskaperna. Har fått hem robuston nu också och den verkar vara snäppet bättre, lite mer krydda och tyngd i smaken.

I en helt annan ände av cigarrbudgeten återfinns Partagas Serie P no 2, Partagas nya torpedo. Rökte en nyligen på en pub i Köpenhamn, tillsammans med bl a ett stort glas Leffe Blond. Cigarren kändes allra först väldigt stark, men "lugnade sig" efter bara någon centimeter. Därefter vidtog ca 1 1/2 timme utsökt cigarrnjutning, D2:an är mycket fyllig och rik i aromen, det mesta känns igen från en hyggligt färsk D4:a; smakerna riktigt trängs i munnen men särskilt nikotinstark upplevde jag den inte.

Däremot har jag nu så gott som definitivt gett upp hoppet om den honduranska Maya Reserve. Köpte en bundle från Lynn för något år sedan men de är fortsatt skarpa, stickiga och otrevliga i smaken. Dessutom brinner både täck- och omblad dåligt, man får efterbränna ideligen. Jag köpte Maya på ren chans, i hopp om att hitta en ännu billigare vardags-honduran än Maria Mancini, men snålheten bedrog visheten.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Goda och mindre goda cigarrer18:34 den 18 juli 2005Jörgen
      N Goda och mindre goda cigarrer18:45 den 18 juli 2005Alex
           N Goda och mindre goda cigarrer23:38 den 18 juli 2005Eric Welin
                N Goda och mindre goda cigarrer12:34 den 19 juli 2005Emil
                N Goda och mindre goda cigarrer13:40 den 19 juli 2005Daniel P
                     N Goda och mindre goda cigarrer17:53 den 19 juli 2005Eric Welin
                          N Goda och mindre goda cigarrer18:43 den 19 juli 2005Daniel P
                               N Goda och mindre goda cigarrer22:20 den 19 juli 2005mobboegil
                                    N Goda och mindre goda cigarrer23:46 den 19 juli 2005Jörgen
                                    N Goda och mindre goda cigarrer23:51 den 19 juli 2005COJ
                                         N Goda och mindre goda cigarrer16:42 den 20 juli 2005mobboegil
                                              N Goda och mindre goda cigarrer16:47 den 20 juli 2005Martin CCR
                                              N Gäller ju...17:37 den 20 juli 2005COJ