Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: El Rey del Mundo Robusto Seprema (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-07-22 16:32:33

Inköpta på Lynns och provade vid olika lagring, allt från en vecka till 1½ år. 
Facon: 7.25x54 
Bild: www.jrcigars.com/graphics/cig-vt/RMROS.jpg
Paket: 20 st 
Pris: $74.10 
Kommentar: Mörkt, något hårt och tjockt täckblad. 
Röktid: 60-110 minuter. 

Betyg: Mycket komplex och god! Brinner jämnt, men pga faconen så är det lätt hänt att den slocknar om man inte är uppmärksam. Ganska nikotinstark vilket blir en ond spiral eftersom faconen tvingar en att puffa mycket och ofta , blir mjukare/rundare/snällare i smaken efter några månader, bör lagras minst några månader. 

------------------------------------------

Bonus-info: 

L. Lynn cigars: 
"
Smooth Hondurans. Aged in the box for a minimum of one year.
"

whiteash.com: 
"
Handmade in Honduras
Filler: Dominican republic ,Honduras 
Binder: Honduras 
Wrapper:Ecuador/Connecticut

In 1882 the Antonio Allones factory launched a new brand of premium quality and price. With great confidence but little modesty they named it "The King of the World". It succeeded and soon the company was renamed The El Rey del Mundo Cigar Co. A delicate mixture of tobaccos of rich aroma continues being the excellent characteristics of the brand. Today's El Rey del Mundos ranks among the finest cigars ever made in terms of quality, consistency and flavor. Superb Ecuador Sumatra wrappers and long Havana Seed filler tobaccos are melded by world-famous Palicio craftsmen into a memorable smoking experience. 
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N El Rey del Mundo Robusto Seprema (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg16:32 den 22 juli 2005Daniel P
      N El Rey del Mundo Robusto Seprema (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg16:35 den 22 juli 2005Daniel P
           N El Rey del Mundo Robusto Seprema (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg22:06 den 25 juli 2005mobboegil
                N El Rey del Mundo Robusto Seprema (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg22:24 den 25 juli 2005TJ