Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-07-22 16:39:14

Inköpta på Lynns och provade vid olika lagringstid, allt från en vecka till 1½ år. 
Facon: 5x54 
Bild: www.jrcigars.com/graphics/cig-vt/RMRO.jpg
Antal: 20 st 
Pris: $58.50 
Röktid: 50-100 minuter. 
Kommentar: Ljusare täckblad än förväntat av en oscuro. Vit vacker aska som hänger kvar länge. Mild till medium smak med en aning sötma. Mycket mild ton av mandel och torkade frukter. Brinner jämnt och bra drag. 

Förväntad nikotin-"buzz" uteblir, känns mer som natural än oscuro. De med lädertunga blir nog besvikna
Betyg: Mycket fin konstruktion. Jämn och god smak, om än mild. Komplex! Ett säkert kort och varken högt eller lågt pris... Betyg 4- av 5. Priset och avsaknaden av mer styrka håller nere betyget en aning. 

--------------------------------------
Bonusinfo: 

L. Lynn cigars: 
"
Smooth Hondurans. Aged in the box for a minimum of one year.
"

whiteash.com: 
"
Handmade in Honduras
Filler: Dominican republic ,Honduras 
Binder: Honduras 
Wrapper:Ecuador/Connecticut

In 1882 the Antonio Allones factory launched a new brand of premium quality and price. With great confidence but little modesty they named it "The King of the World". It succeeded and soon the company was renamed The El Rey del Mundo Cigar Co. A delicate mixture of tobaccos of rich aroma continues being the excellent characteristics of the brand. Today's El Rey del Mundos ranks among the finest cigars ever made in terms of quality, consistency and flavor. Superb Ecuador Sumatra wrappers and long Havana Seed filler tobaccos are melded by world-famous Palicio craftsmen into a memorable smoking experience. 
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg16:39 den 22 juli 2005Daniel P
      N El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg17:52 den 22 juli 2005Henrik G
           N El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg14:19 den 23 juli 2005Daniel P
                N El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg23:51 den 23 juli 2005Henrik G
                     N El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg13:59 den 24 juli 2005Daniel P
      N Förvirring18:33 den 22 juli 2005Sven
           N Förvirring21:42 den 22 juli 2005Henrik G
                N Förvirring23:02 den 22 juli 2005Daniel P
                     N Förvirring23:21 den 22 juli 2005Sven
                          N Förvirring09:13 den 23 juli 2005Martin CCR
                N Förvirring10:55 den 23 juli 2005Jonas
                     N Förvirring00:05 den 24 juli 2005TJ
                          N Förvirring13:57 den 24 juli 2005Daniel P
                               N Förvirring - var cigarr har sin tid ...14:38 den 24 juli 2005ntore
                                    N Förvirring - var cigarr har sin tid ...15:21 den 24 juli 2005Daniel P
      N El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg21:29 den 21 augusti 2005 mobboegil
      N El Rey del Mundo Robusto (oscuro) (Honduras) - Mina egna kommentarer och betyg22:07 den 21 augusti 2005Henrik G