Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Humidorbygge på G
Skrivet av: Inches
Tid: 2005-07-22 17:31:49

Hej,
 
Efter att ha Lurkat med ojämna mellanrum ett tag, behöver jag nu lite tips och råd under avdelningen Humidorbygge. 
 
Jag har ett utrymme på ca 1m brett, 40cm högt, och 30cm djup att "bygga in" en rejäl humidor i ett skåp / hylla. Efter att ha kollat runt lite pa FAQ'n hittade jag en länk till Tyskland där dom kränger 4mm cederfaner via nätet. Tanken uppstod då att i princip bygga en furulåda (eller annat, furu egentligen mest för det är "billigt" och tillgängligt) som jag klär med 4mm cederfaner. En fördel är att det ska "byggas in", så den behöver inte vara vacker (förutom möjligtvis dörrarna). Förrutom det uppenbara - att det är bättre att bygga hela lådan i rätt material, i.e. ceder eller mahogny eller annat - finns där någon direkt invändning mot mitt sätt att tänka?
 
För övrigt: Jag planerar nog uteslutande att förvara hela lådor i denna humidor, möjligtvis bygger jag på sikt en utdragbar låda för singlar. Men i princip kommer alla cigarrer att förvaras i cederlådor.
 
Jag är fullt medveten om att lådan behöver vara väldigt tät.
 
KBO
 
// Inches
       


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Humidorbygge på G17:31 den 22 juli 2005Inches
      N Humidorbygge på G17:37 den 22 juli 2005Henrik G
           N Humidorbygge på G17:52 den 22 juli 2005Inches
      N Humidorbygge på G17:51 den 22 juli 2005Drogen
      N Humidorbygge på G11:00 den 23 juli 2005Rebel Rob