Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cigarspotting
Skrivet av: Harald
Tid: 2005-07-23 16:09:56

Jag blir alltid lika varm inombords när jag ser någon röka cigarr på TV, även om dom oftast är urusla på att tända.

Den nya Battlestar Galactica serien är det bästa som gjorts i science-fiction väg sen Babylon 5 i min mening. Min favoritkaraktär är såklart den numera kvinnlige Starbuck, som röker cigarr i de flesta episoder.

Avsnitt två av säsong två visades i USA igår. I det avsnittet får man för första gången se ett märke till Starbucks cigarrer. Hon plockar upp en trälåda som det står "Foliole" på, med en liten logga ovanför. Någon som har en idé var tusan dom kan ha fått det namnet ifrån? Påminner inte om något riktigt märke, eller ens något cigarrrelaterat, vad jag kan komma på. Kanske är taget ur luften.

Min favoritscen är annars ur ett avsnitt av säsong ett när Starbuck ligger rejält mörbultad på en bår, nyss hemkommen från ett away mission. På frågan om det finns något hon vill ha svarar hon "I could use a stogie."


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cigarspotting16:09 den 23 juli 2005Harald
      N Cigarspotting (OT)01:58 den 24 juli 2005Micael
      N Cigarspotting19:12 den 23 juli 2005Gordon Eriksson