Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: El Credito
Skrivet av: Jörgen
Tid: 2005-07-29 00:14:49

Efter många om och men blev jag färdig till att skaffa ett gäng El Credito small churchill från Lynn.

Tyvärr måste jag konstatera att den här cigarren med lätthet är det sämsta jag rökt.
Efter sedvanlig nedfrysning, varsam upptining, miljöanpassning etc rökte jag en nu under kvällen och blev oerhört besviken.
Cigarren smakar i princip ingenting alls. Den är som varmluft, med bismak av bränt papper, och hade knappast någon doft heller. Dessutom envisades den med att brinna ruskigt snett.
Den "eftersmak" den lämnat är en allt annat än behaglig bränd och lite domnad känsla på tungan.

Jag är egentligen lika förvånad som jag är besviken, för visst har jag rökt en och annan second - El Credito är ju seconds av dominikanska La Gloria Cubana - och en del andra misstänkt billiga saker. Mycket har varit överraskande bra eller åtminstone OK, annat har varit lite småtråkigt, smakat färskt eller beskt eller kunnat vara pluggat eller underfyllt men överlag ändå känts som att jag fått det jag betalat för. Men denna tog priset.

Väldigt trist, för cigarren är som sådan rätt snygg, priset helt OK och formatet perfekt för mig.

Finns här fler som har liknande erfarenheter av El Credito? Eller - mer intressant - finns här någon som är fan av märket och kan tänka sig ett byte? Jag har sju stycken Small churchill (6x52) som jag gladeligen blir kvitt, för det här var ingenting för mig och definitivt ingenting jag vill slösa mer tid på.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N El Credito00:14 den 29 juli 2005Jörgen
      N El Credito -min favorit!11:13 den 31 juli 2005GöranG
           N El Credito -min favorit!14:29 den 19 oktober 2005Drogen
                N Erbjudandet kvarstår15:02 den 19 oktober 2005Jörgen
                     N Erbjudandet kvarstår16:41 den 19 oktober 2005Drogen
                          N Erbjudandet kvarstår17:51 den 19 oktober 2005Otto
                               N Erbjudandet kvarstår18:21 den 19 oktober 2005TJ
      N El Credito00:24 den 29 juli 2005ntore
           N El Credito00:29 den 29 juli 2005Jörgen
      N El Credito00:28 den 29 juli 2005Pyro