Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Människans seger över maskinen (eller myrorna)
Skrivet av: Per R
Tid: 2005-08-01 20:55:46

Har tillbringat dagen med att enträget försökt reparera husets diskmaskin som packade ihop härom dagen. Tänkte först åka och köpa en ny men va fa.. man kan väl prova och skruva isär den. Hittade en fluke med analog skala i källaren och satte igång. Märkbart imponerad av hur många beståndsdelar en diskmaskin består av så började frun leta efter on-off och siba bilagor efter annonser på en ny.

Efter två timmar av nedmontering så återstår bara huvud kontakten, lite mätande med fluken (som uppenbarligen hade sett sina bästa dagar) så beslutar jag mig resolut för att det är den som det är fel på. Om någon någonsin har öppnar en brytare till en diskmaskin vet ni vad jag pratar om, jag visste det inte innan jag satte skruvmejsel i den och bände upp eländet. Sproing så låg det div fjädrar, kontakter hävarmar mm och en sjuhelv massa myror (vid sproinget på pekar frun att jag hinner till siba innan stängning). Myrorna har trivsamt kortslutit min brytare! Efter en timme har jag lyckats att hitta alla beståndsdelar på köksgolvet (tror jag) till brytaren och monterat ihop den, sen var det bara resten av diskmaskinen som var kvar. Här säger frun till fem-årige sonen att ”gå och hjälp pappa” (hon vill uppenbarligen ha en ny diskmaskin… 

Här sitter jag nu, har satt ihop diskmaskinen och döm om min förvåning att den fungerar! Naturligtvis så är belöningen en cigarr, Tänder nu en ERDM robusto suprema och tar sommaren största whiskey!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Människans seger över maskinen (eller myrorna)20:55 den 1 augusti 2005Per R
      N Människans seger över maskinen (eller myrorna)10:32 den 3 augusti 2005Jens
      N Människans seger över maskinen (eller myrorna)21:08 den 1 augusti 2005Daniel P
           N Människans seger ERDM Robusto suprema08:01 den 3 augusti 2005Per R
                N OjOjOj.10:13 den 3 augusti 2005Jonke
           N Människans seger över maskinen (eller myrorna)22:25 den 1 augusti 2005Zippo
      N Människans seger över maskinen (eller myrorna)21:28 den 1 augusti 2005Janne Gbg
           N Människans seger över maskinen (eller myrorna)22:12 den 1 augusti 2005Niclas
      N Människans seger över maskinen (eller myrorna)09:58 den 2 augusti 2005P E Martin