Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Mer plats
Skrivet av: Jonke
Tid: 2005-08-09 09:32:36

Nämnde för min fru att jag funderade på att köpa någon/några nya plastlådor för att kunna lagra mer cigarrer. Större inköp ligger ganska långt framme i tiden, men ni vet hur det är, man måste ligga i framkant. Naturligtvis säger hon att plastlådor är fula och att hon inte vill ha fler styggelser i huset. Till min förvåning tycker hon att jag borde försöka hitta någonting vackrare att förvara dem i!!

Nu börjar min hjärna gå på högvarv. Det gäller att inte förstöra tillfället. Första tanken var att börja leta efter ett gammalt kylskåp med glasdörr. Jag vet att COJ sitter på några. Men, det är nog att skjuta över målet. Då blir det bakslag och återgång till ruta ett. Istället funderar jag på att bygga om ett gammalt linneskåp eller liknande från 40-talet. Är det någon av er som byggt om ett liknande? Jag vet att GöranG har lyckats med konststycket att förvandla vardagsrummets vitrinskåp till humidor. De vitrinskåp jag sett har dock varit alltför otäta. Dessutom har jag hela whiskysamlingen i vitrinskåpet redan. Annars är det en lysande idé.

Igår var vi och storhandlade på ICA Maxi. När vi går förbi kylskåpen med kalla drycker säger plötsligt min fru "du kanske ska försöka få tag i ett sådant"!!!!

Vi får se hur detta slutar. Det är bästa att ta det försiktigt.

Om det är någon som har idéer så släpp fram dem.

/Jonas


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Mer plats09:32 den 9 augusti 2005Jonke
      N Mer plats22:59 den 9 augusti 2005Peter CCL
           N Mer plats10:37 den 10 augusti 2005Martin CCR
      N Mer plats10:54 den 9 augusti 2005Martin Nilsson
           N Mer plats13:32 den 9 augusti 2005Martin CCR
                N Mer plats08:01 den 10 augusti 2005Daniel P
      N Mer plats09:40 den 9 augusti 2005Daniel P
      N Mer plats10:02 den 9 augusti 2005COJ
           N Kylskåp10:40 den 9 augusti 2005Eric Welin
                N Kylskåp10:55 den 9 augusti 2005Drogen
                N Kylskåp11:57 den 9 augusti 2005Larshak