Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Tryck i tobaken.
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2005-08-11 15:39:58

Vid läsningen av förra traaden om Comacho funderade jag paa vad som givit mig allt fraan lätta svettanfall till fysiskt illamaaende i saadan grad att jag tvingats gaa till sängs. 

Det vore därför intressant att veta vad övriga aktiva forumsbesökare har för erfarenheter i det extrema haallet av styrkecigarrerna. 

Själv har jag bara svettats lätt av enstaka kubaner i allmänhet men dock rejält av just Montecristo "A" (troligen pga längd). 
Emellertid har jag ett komplext förhaallande till en annan cigarr, nämnligen Fuente Fuente Opus X - xXx. Denna till utseende klena minifigurado har sänkt mig tvaa gaanger - första gaangen vid rökning i kammaren under det att jag satt och läste. Daa jag inte riktigt ville acceptera att det var cigarren som var orsak till illamaaendet och yrseln köpte jag en ny i kontrollsyfte - tyvärr med precis samma resultat även om jag denna gaang satt och rökte paa balkongen i lagon bris. Cigarren i sig smakar alldeles utmärkt och vill man kan den välförtjänt överösas med allehanda lovord i detta hänseende. Nikotinnivaan är dock saadan att den näppeligen borde faa säljas utan varningsetikett. Jag kände mig precis som när grannpojken lurade mig att äta snus i 8-aarsaaldern och jag är fortfarande förundrad över hur en saa liten cigarr (normal lonsdale-tjocklek och längd paa under 10 cm) kan ha en saadan verkan även om man röker utomhus utan att inhalera.

Synpunkter paa ämnet i allmänhet och OpusX-xXx i synnerhet emottages med stort intresse.

Rökligen,
Martin


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Tryck i tobaken.15:39 den 11 augusti 2005Martin Nilsson
      N Tryck i tobaken.22:23 den 11 augusti 2005Harald
      N BAWAHAHAH16:21 den 11 augusti 2005COJ
           N BAWAHAHAH16:33 den 11 augusti 2005Martin Nilsson
                N BAWAHAHAH16:48 den 11 augusti 2005COJ
                     N BAWAHAHAH21:23 den 11 augusti 2005Larshak