Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Skum montecristo
Skrivet av: Drogen
Tid: 2005-08-15 09:26:42

I går blev jag helt plötsligt sugen på att röka något kubanskt. Jag letade upp en Montecristo #4 och tände på. "Lite tungt drag som vanligt" tänkte jag under dom första puffarna. Jag reagerade även på den tunna röken och ordet "överfuktad" fladdrade förbi. Jag började även fundera på om min hygrometer verkligen fungerar eftersom symtomen har förekommit ganska ofta i sommar. Nåja, jag testade att hjälpa cigarren på traven men när jag värmde på lite med tändaren så drog askan ihop sig som en krympslang. Den blev mörk gråsvart och spetsig som en nyvässad blyertspenna med ljusa blåsor på.

Jag gav upp och hämtade en AVO Maduro med ungefär samma lagringstid från samma humidor. Den tände upp och brann spikrakt ända till fingertopparna med tjock fyllig rök och smakade ljuvligt. Vad var det för fel på min Montecristo?

Den är köpt hos en etablerad lokal tobakshandlare och jag tvivlar på att det är en fulcigarr men man undrar ju... Jag vet att man inte kan generalisera men det spädde definitivt på mina fördomar om kubanska cigarrer. I stället för en spontan låda kubaner från Hong Kong blev det fyra lådor till från Lynn som tröst...


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Skum montecristo09:26 den 15 augusti 2005Drogen
      N Skum montecristo10:04 den 15 augusti 2005Michael Jansson
           N Skum montecristo10:35 den 15 augusti 2005Drogen
                N Skum montecristo18:31 den 15 augusti 2005Otto