Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Intresse?
Skrivet av: Petter
Tid: 2005-08-31 21:02:27

Hej!

Jag har en liten fråga angående "privatimport". Jag bor just nu i Guatemala men är på väg hem till Sverige i slutet på oktober. Jag funderar på att köpa på mig litet cigarrer när jag ändå är här, men vet tyvärr intet om dem. Jag har gått igenom trådarna här på forumet angående förfalskningar och folk som försöker sälja dylikt och börjar tro att jag kanske gör mig själv en otjänst. Gemesamt för de som försöker sälja via Internet verkar dock vara att de redan köpt sina cigarrer av allsköns "fabriksarbetare" med mera.

Där jag bor nu har jag en kubansk cigarrimportör med egen butik till granne, och undrar nu om det i Sverige finns någon som kan tänkas vara intresserad av en låda när jag kommer hem? Jag har alltså inte inhandlat någonting ännu utan vill kontrollera om det över huvudtaget finns ett intresse, och isåfall om jag kan få lite hjälp med vilka kvitton, stämplar och papper som skall medfölja köpet.
I sin butik har han inte bara de beryktade "Cohibas" utan där finns även andra sorter, dock tror jag att större delen av utbudet är kubanskt.

I Sverige finns jag i Uppsala och har möjlighet att ta mig till Stockholm. Jag köper naturligtvis för egna pengar och skulle det vara så att cigarrerna inte går igenom "kontrollen" är det jag som tar smällen. Jag har inte möjlighet att frakta dem i någon humidor eller liknande utan endast i orginallåda. Vad jag undrar över är som tidigare nämnts huruvida det finns ett intresse.

OBS! Jag tänker inte hyckla om det här, jag är ute efter att sälja en-två lådor cigarrer och göra en liten hacka på affären (om det är möjligt).

/Petter


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Intresse?21:02 den 31 augusti 2005Petter
      N Intresse?21:49 den 31 augusti 2005Mats
           N Intresse?22:03 den 31 augusti 2005Anders
                N Intresse?22:08 den 31 augusti 2005Mats
                     N Intresse?22:51 den 31 augusti 2005Anders
           N Intresse?22:09 den 31 augusti 2005Petter
                N Dum fråga kanske, men...22:27 den 31 augusti 2005Mats
                     N Dum fråga kanske, men...22:29 den 31 augusti 2005Petter
                          N Dum fråga kanske, men...22:33 den 31 augusti 2005Mats
                               N Dum fråga kanske, men...22:39 den 31 augusti 2005Petter
                                    N Dum fråga kanske, men...22:45 den 31 augusti 2005Mats
                                         N Dum fråga kanske, men...01:05 den 1 september 2005Petter
      N Lista.00:45 den 16 oktober 2005Petter