Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Cigarrklubbslokal i Sthlm.
Skrivet av: Volvex
Tid: 2005-09-02 10:59:11

Jag har i dessa rökförbudstider undersökt möjligheterna att hyra en lokal i Sthlm för att kunna träffas och hefa då och då.
Det visade sig vara minst sagt knepigt. Jag kollade följande tre alternativ:
1. Familjebostäder. De har alltid lediga "kommersiella" lokaler (kontor, lager, butikslokaler mm.) för uthyrning, och de lägger sig inte i om man röker i lokalerna eller ej. Problemet är att deras lokaler är mycket dyra! Exempel: ett kontor om 57 kvm bestående av ett rum + pentry och toalett på G:a Brogatan kostar 15000:-/mån + moms!
2. Skanska. De äger ett stort område i Solna med många outhyrda hus. Det är det numera nedlagda Statens Bakteriologiska Laboratorium och anledningen att flera hus står tomma är att en del av husen är K-märkta (ritade av Gunnar Asplund) plus att man inte ännu har bestämt sig för vad man skall göra med området i framtiden.
De svarade först att de inte tyckte att cigarrökning var någon "lämplig verksamhet" i de K-märkta husen, men när jag då frågade om man inte kunde hyra något hus som ändå skulle rivas om några år, funderade de en stund varpå följande svar kom:
"Jag hade en idé om att ni skulle kunna sitta i något av de hus som ska rivas, men det visade sig att de husen ska rivas redan under september månad i år. JV huset som du nämner ska också rivas men först i 2006, däremot är förvaltaren av huset inte så pigg på att ha cigarrökning i huset då hon är rädd för att den ska sprida sig via ventilationssystemet. Så svaret blir att vi inte har någon lokal ett erbjuda er."
3. Swedish Match. Jag mailade och beskrev vårt problem och fick svaret:
"Tyvärr är ni inte ensamma om detta problem i dessa dagar, då vi vet att även cigarrklubben 
Gustaf V har samma bekymmer. Rökförbud praktiseras ju i de flesta offentliga lokaler och Swedish Match har ej heller några lokaler att rekommendera alt hyra ut."
Sammanfattningsvis kan sägas att det ser mörkt ut.
Är det nån som har en idé, eller blir det de tre P´na Partagas, Parkas och Paraply i höst?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Cigarrklubbslokal i Sthlm.10:59 den 2 september 2005Volvex
      N Cigarrklubbslokal i Sthlm.21:59 den 17 september 2005Robin Z
           N Cigarrklubbslokal i Sthlm.22:11 den 17 september 2005Axel
                N Cigarrklubbslokal i Sthlm.23:44 den 17 september 2005Lars
                     N Cigarrklubbslokal i Sthlm.00:13 den 18 september 2005Robin Z
                     N Cigarrklubbslokal i Sthlm.00:14 den 18 september 2005Robin Z
      N Cigarrklubbslokal i Sthlm.. Gustav V ?12:19 den 6 september 2005Per R
           N Cigarrklubbslokal i Sthlm.. Gustav V ?13:28 den 6 september 2005Robin Z
                N Cigarrklubbslokal i Sthlm.. Gustav V ?14:25 den 6 september 2005Per R
                     N Cigarrklubbslokal i Sthlm.. Gustav V ?23:49 den 6 september 2005Robin Z
           N Cigarrklubbslokal i Sthlm.. Gustav V ?13:30 den 6 september 2005MattiasA
                N studiecirkel09:03 den 7 september 2005Janne Gbg
                     N studiecirkel10:59 den 7 september 2005Robin Z
                          N studiecirkel11:24 den 7 september 2005Jörgen
                          N studiecirkel14:02 den 31 mars 2008niiklas
                               N studiecirkel18:30 den 31 mars 2008lädernunnan
      N Cigarrklubbslokal i Sthlm.14:21 den 6 september 2005Martin Nilsson
           N SSBORDF14:32 den 6 september 2005MattiasA
           N Cigarrklubbslokal i Sthlm.14:37 den 6 september 2005Volvex
                N Cigarrklubbslokal i Sthlm.17:01 den 6 september 2005Martin Nilsson
                     N SSB&RDF19:17 den 6 september 2005Volvex