Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En vardagsdos, tre budgetval för vardagar...
Skrivet av: Johan
Tid: 2005-09-04 22:05:58

Jag har efter en del tester kommit fram till en för mig utmärkt kombination av vardagscigarrer för just vardagar. Tillfällen då jag har möjlighet att röka till vardags ser ofta ut som följer; Till jobbet i bil (ca 35 minuter), en timma lunch, hem igen med bil. För att optimera röktiden åker jag en lite omväg till jobbet samt ställer alltid in farthållaren 10 km/h mindre än rådande hastighetsbegränsning. Inget gör en bättre till mods än att veta att man följer den rätta läran när man blir omkörd och idiotförklarad...

1. På morgonen en lite mildare cigarr, 'smooth just like George himself' - Hamiltons House. För tillfället är det en låda Torpedo som offras. 

2. Lunchen blir kort och intensiv, mitt val den senaste tiden är ett litet krutpaket från Lynns, 'Il Pinareno' 4.5*32 i maduro. Klart prisvärd med ett bett som får en att orka igång efter maten.

3. Bilresan hem igen. Nu funkar det inte med någon halvmesig H House, jag fastnade för JR Alternative ERDM Corona. Oftast med mycket bra drag och en styrka sóm passar bra på eftermiddagen.


Priser hos Lynn:

H House Torpedo TORPEDO              6x50 25 st    $24.00
Il Pinareno  PANETELA (nat. & mad.)            4.5x32  25st    $12.00
JR Alt. EL REY DEL MUNDO CORONA      5.63x45  20st          $20.74


Om man räknar lite slarvigt så blir kostnaden ca $2.5 per dag. Om man nu skall räkna alltså. 


Så ser en vardag ofta ut hos mig, hyffsat billiga cigarrer i en kombination som passar mig utmärkt. Hur är det med er andra, har ni något 'standardmönster' ni följer?

Mvh/ Johan


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En vardagsdos, tre budgetval för vardagar...22:05 den 4 september 2005Johan
      N En vardagsdos, tre budgetval för vardagar...18:30 den 5 september 2005COJ
      N En vardagsdos, tre budgetval för vardagar...22:20 den 4 september 2005Micael