Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: MC2 med obskyr smak!
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2005-09-14 14:15:10

Bäste/a cigarrintresserade,

Sitter i skrivande stund paa kontoret och har precis satt fyr paa en Montecristo #2. Saken är att den smakar märkligt och inte alls saa angenämt som jag anticiperat. Det är vidare saa att jag inhandlat den hos en lokal handlare som i sig är en intressant företelse* och den har naagra aar paa nacken i handlarens humidor. Den drar perfekt och tändningen gick alldeles utan problem (jag puffade inte förrän hela foten glödde). Första puffarna var trevliga men sedan infann sig en bitter nästan kemisk smak som nu efter c:a 2cm är borta igen och nu börjar man daa känna igen den smakkaraktärisktika som MC2 i allmännhet är känd för. 

Fraaga: Vad i helvete skulle det kunna vara som ger en saa paataglig smakförsämring efter en halv cm som sedan försvinner efter ytterligare en cm? Kan det vara saa att kubanen/-skan rullat in en tobaksbagge eller annan ohyra (har naagon rökt naagot med ohyra förresten?) eller glömt kvar lite plast-/gummirester?

Edra erfarenheter skulle intressera mig enormt!

Tack paa förhand,
Martin

* Stenrik, überreligös (maranata och pingstvänner är i jämförelse), rabiat cigarrstolle som inte röker mer än 1 holländsk torrcigarr per vecka och som inte bryr sig om huruvida hans geschäft gaar runt eller ej daa han kastar ut kunder som raakar svära i hans närvaro bl.a..


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N MC2 med obskyr smak!14:15 den 14 september 2005Martin Nilsson
      N MC2 med obskyr smak!14:20 den 14 september 2005Eric Welin
      N MC2 med obskyr smak!14:31 den 14 september 2005COJ
           N MC2 med obskyr smak!14:47 den 14 september 2005Martin Nilsson
      N MC2 med obskyr smak!14:56 den 14 september 2005RebelRob