Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG
Skrivet av: Axel
Tid: 2005-09-15 10:21:07

Betsällde PG på Apoteket häromdagen och fick ett "Det är receptbelaggt!" i ansiktet. Jag hävdade att det inte var det och uppgav artikelnummret jag hämtat härifrån. Farmaceuten kollade och konstaterade att hon hade fel och jag rätt....

Men idag, nyss, ringer en ny farmaceut och säger att det är receptbelaggt, jag gör om proceduren och hon lovar att kolla igen och återkomma. När hon ringer igen säger hon att det inte är receptbelaggt men det får bara säljas till yrkesverksamhet ?

Alltså inte till privatpersoner som skall blanda det med destvatten.

Efter detta ringer jag min mor som jobbar på Apoteket och frågar vad som gäller, hon läser innantill i deras rullor och säger att nej det får endast säljas till yrkesverksamma personer så länge som det skall användas som ett medicinsk preparat till patienter.
Alltså inte mitt användningsområde....

Vilken jävla sopppa...

Vidare säger morsan att PG av kvalitét E är den enda som får säljas till privatpersoner utanför med.branchen....

Dags att ändra i FAC´ en ??!!

//A


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG10:21 den 15 september 2005Axel
      N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG10:28 den 15 september 2005Axel
           N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG12:26 den 15 september 2005MattiasA
      N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG10:28 den 15 september 2005Mats
           N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG12:32 den 15 september 2005Michael Jansson
                N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG12:36 den 15 september 2005Axel
                     N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG13:09 den 15 september 2005Jörgen
                          N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG13:36 den 15 september 2005Peter CCL
                               N Tvärnobben på Apoteket vid köp av PG13:52 den 15 september 2005Rabulisten