Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Private Stock (Natural) (Dominican) #11 - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-09-16 19:44:23

Private Stock (Natural) (Dominican) 
Facon: No 11, 20x119 mm (Robusto). 
Antal: 25 st/låda. 
Pris: 935:- på Brobergs. 
Röktid: 55-70 minuter. 

Kommentar: Mild (!) och komplex smak med svag styrka. Mina exemplar röktes vid knappt 70% RF och mindre än 3 månaders lagring i humidor. Mycket jämnt täckblad med en ljus färg, typisk natural. Brinner mycket jämnt. Vit-blå rök. Lämnar en mörkmelerad, jämn aska som hänger kvar bra. Bra drag. Smaker av ljung, torkade frukter och lite vanilj, mot slutet kommer toner av vitpeppar fram. Bör ligga några månader i humidoren då de inte är lagrade på fabrik. Prisvärd i det milda segmentet. 

Betyg: Plupoäng för smaken om än något för mild för få mig att jubla. Inget att anmärka på faktiskt, hög kvalité och konstruktion. Jag ger den 4 av 5 möjliga, utan att egentligen sakna något mer än tydligare smaker. 

----------------------- 
Övrig info: 

Brobergs: 

En serie handrullade cigarrer från Dominikanska Republiken i mycket bra prisläge. Dessa cigarrer är osorterade, vilket innebär att de kan variera i färg, karaktär och även en liten aning i storlek. Milda till medium i styrka. En vardagscigarr för kännaren. 


L. Lynn cigars: 

Made at the Davidoff factory. Slide top Cedar box. 


whiteash.com: 

Hand made in the Dominican Republic (by Davidoff). 
Filler: Honduran 
Binder: Dominican 
Wrapper: USA Conecticut, Natural. 

Private Stock cigars are the factory seconds Tabacos Dominicanos, the world famous factory that produces Davidoff, Avo, Griffins and Paul Garmirian. The creamy, complex flavor that exudes from this cigar is cedary with a touch of white pepper. It's even burn produces a dark ash and the aroma is light and very enticing. 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Private Stock (Natural) (Dominican) #11 - Mina egna kommentarer och betyg19:44 den 16 september 2005Daniel P
      N Private Stock (Natural) (Dominican) #11 - Mina egna kommentarer och betyg19:56 den 16 september 2005TJ
      N Private Stock (Natural) (Dominican) #11 - Mina egna kommentarer och betyg22:39 den 16 september 2005Jonas
      N Bild15:49 den 1 juni 2006Daniel P
           N Bild16:18 den 1 juni 2006Xnarpom
                N Bild18:28 den 1 juni 2006Daniel P