Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Dublin
Skrivet av: Eric Welin
Tid: 2005-09-28 14:08:29

Någon the Lobby i Dublin lade jag aldrig märke till under det halvår jag huserade i staden, och med tanke på att de har totalt rökförbud på alla krogar och arbetsplatser får du nog stå ute och frysa. Jag kan dock lugna dig med att kvällarna är så pass ljumma att du klarar dig med ett gott regnställ eller en trenchcoat. 

Vill du röka ett par cigarrer om dagen, lönar det sig helt klart att ta emd sig hemifrån. Annars har du ett fullgott utbud av cigarrer på tre platser i city centre: The Cigar Emporium på Grafton street - stället där rockstjärnor och Martin CCR på bröllopsresa handlar cigarrer; JJ Fox's, även den på Grafton Street (mittemot Trinity college); Peterson's, som ligger granne med Fox's, har, förutom ett helt underbart utbud av pipor och piptobak, även en walk in-humidor, troligen främst fyllt av kubaner. 

Ett allmänt tips är att du inte bör (får?) lämna staden utan att ha besökt "the Long Hall" - Dublins längsta pub, "Dawson's lounge" - Dublins minsta pub samt "Kehoes" - Dublins bästa Guinness!

Trevlig resa!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Dublin13:41 den 28 september 2005Jonke
      N Dublin14:08 den 28 september 2005Eric Welin
           N Dublin15:12 den 28 september 2005Jörgen
                N Dublin07:50 den 29 september 2005Martin CCR
                     N Tack..14:59 den 29 september 2005Jonke
                          N Lätt utvärdering10:27 den 3 oktober 2005Jonke