Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Don Kiki Brown Label Figurado
Skrivet av: Henrik G
Tid: 2005-09-28 16:23:19


Mega schnappy (om Mobboegil kan name droppa för oss andra okända personer så kan även jag det) lade idag beslag på min dator vilket fick den trevliga innebörden att jag jag kunde gå hem vid lunch. Tog en promenad och satte mig på en bänk vid en strandpromenad och puffade på en Brown label i soldiset. Blev märkbart påverkad men det tillskriver jag dagsform snarare än cigarren. Som tur var kunde jag ju lägga mig ner på parkbänken som en riktig lodis varpå en förbipasserande katt hoppade upp på min mage och la sig. Hade inte hjärta att knuffa ner krabaten så vi låg och softade där en stund, katten och jag.

Över till cigarren. Jag rökte den nyss hemkommen men tyckte den smakade utmärkt. Betydligt mer intressant smakpalett än Red label i mitt tycke. Här kunde man verkligen se att flera olika tobakssorter använts i inlagan, från nästan guldgula blad till bruna och nästan svarta. Vågar inte ge mig in på någon djupare beskrivningav smakerna, kan inte säga mer än att den var mycket god,  kryddighet och nästan en knäckig ton. Däremot luktade cigarren lite märkligt en slags salt "pissig" doft (återkoppling till de diskussioner om rullarnas handhygien som vi haft på några Sthlms herfer ). Kan inte beskriva den på ett bättre sätt. Låter kanske inte så trevligt men det var inte direkt störande, mer märkligt. 

Liksom den Red label jag rökt var det fantastiskt bra drag med mycket rök. Välkonstruerad även om jag fick korrigera täckbladet några gånger och att jag fick viss "tunneling" på slutet. Även denna gick att röka ner till de allra sista millimetrarna även om den alltså var olagrad. 

Priset är mycket tilltalande, en låda med 25 st kostar strax under 40$.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Don Kiki Brown Label Figurado16:23 den 28 september 2005Henrik G
      N Don Kiki Brown Label Figurado16:59 den 28 september 2005Magnus
           N Tack...19:31 den 28 september 2005Pyro
                N Tackar också...08:23 den 29 september 2005Martin CCR