Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-10-03 17:27:02

Så var det dags för en rescension igen då, ett tag sedan sist ... so here goes... 

Montecristo Petit Tubos (Cuba) 
Bild: www.cigarsofhabanos.com/images/cigsm/monpetittubos.jpg 
Facon: 5x42 
Antal: 25 st/låda. 
Pris: $179 på www.cigarsofhabanos.com 
Röktid: 45-65 minuter. 

Kommentar: Levereras i tub (nähä?! ), inrullad i cederfanér. Mycket vitpeppar är det första som slår mig. Mild som växer sig till medium i kropp efter hand och medium till full i styrka. Vit rök med touch av blå ton. Snygg vit aska som hänger kvar ganska bra. Konstruktionen saknar fel, ser ut att vara för hårt rullad men visar sig vara perfekt. Tydliga smaker av mandel, vanilj, ljus choklad toppat med vitpeppar och en aning brödighet mot slutet. Fantastiskt! Ljust fint natural täckblad. 

Betyg: Den förträffliga konstruktionen och den komplext mjuka och söta smaken tvingar mig att ge den en svag 5:a av 5 möjliga. 

-------------------------------------------------- 

Övrig info: 
Brobergs: 

Kubas största märke där No. 4 är den överlägset mest sålda. Märket skapades 1935 av bröderna Menendez, dåvarande ägarna till H. Upman. Namnet på märket är en hyllning till Alexander Dumas omskrivna hjälte Greven av Monte Cristo. 
Från början bestod serien av fem storlekar, No1 - 5 och en cigarill. 
Montecristo ligger i fyllighet medium-full. 


zigarren-bugge.de: 

Karaktär: 
  Styrka: 3/5. 
  Arom: 3/5. 
 
Tobak: 
  Inlaga: Havana 
  Omblad: Havana 
  Täckblad: Havana 

Format: 
  Petit Corona 
  Längd: 13 cm 
  Diameter 17 mm 
  Gauge 43 
 
Framställning: 
  hecho a mano   

Röktid: 
  30 Minuten   


Reviews på cigar.com (Vanliga Tubos, 6x42): 

good. - houzouris kostas 

Smoked this one a while ago and it is very memorable this is definatle a favorite I highly recomend it, smokes perfectly all the way down. - jon 

Very good. - Tommy 

What a wonderful smoke! Definitely on my top 5 favorite cigars. Very smooth draw and a great flavor. For me, the size is perfect. You can actually take time to enjoy it, yet you don't have to take a week off work to smoke it! Well worth the $8 pricetag. - Neil 

I keep coming back to the Tubo over and over. Definitely one of the best out there. Amazingly creamy with hints of nuts and cocoa. My favorite. - Max Z 
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg17:27 den 3 oktober 2005Daniel P
      N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg18:58 den 5 oktober 2005Jonas
           N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg21:09 den 5 oktober 2005Arne
                N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg22:47 den 5 oktober 2005Marcus D
                     N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg09:48 den 6 oktober 2005Daniel P
                          N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg10:38 den 6 oktober 2005Marcus D
      N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg17:28 den 3 oktober 2005Daniel P
           N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Mina egna kommentarer och betyg06:55 den 5 oktober 2005Martin CCR
      N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Protest!!!18:39 den 5 oktober 2005Per R
           N Montecristo Petit Tubos (Cuba) - Protest!!!19:32 den 5 oktober 2005Daniel P
      N Kompletterande bild16:31 den 8 april 2006Daniel P
      N Fel nationalitet på infogad review från cigar.com14:36 den 8 oktober 2006Daniel P