Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Recension: Cha Cha Cha och Santa Clara
Skrivet av: Jonke
Tid: 2004-08-23 11:51:55

Jag provade en Cha Cha Cha Maduro Torpedo i fredags. En bundle på 25 st inköpta från White Ash kostade mig $34,95 + frakt. Den överraskade mig med att vara välbyggd med bra brandegenskaper. Jag kan ännu inte gå i god för att alla cigarrerna i bunten är av samma kvalitet, de har dock inga synliga defekter. Den har legat 3 veckor i plastidoren efter leverans. Förmodligen vinner den på mer lagring men jag kunde inte vänta längre på första puffen. Jag tycker att den var medelfyllig och inte allt för söt för att vara maduro. Den räckte länge och blev relativt nikotinstark mot slutet. Jag drack en Glenmorangie Cellar 13 till och det passade utmärkt. Det är nog inte den sista bunten Cha Cha Cha jag köper.

I lördags var det dags att prova en mexikansk cigarr. Santa Clara 1830 Robusto. Inköpt från Zigarren-kreuger till en kostnad av €44/20 st. Cigarrlådan är stämplad 040403 och jag gissar att de vinner på lagring. Cigarren hade ett bra drag och brann jämnt. Smaken låg mot det mildare hållet och var relativt torr, inte dålig men jag hade hoppats på lite fylligare smak. Jag hoppas dock att det blir bättre med lagring. Till cigarren drack jag Havanna Club 7 anos. En lagrad kubansk rom som passade perfekt till cigarren.


/Jonas