Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Blowing Smoke The Movie
Skrivet av: Micael
Tid: 2005-10-06 15:07:41

I tråden 'Cigarfilm' så kom filmen Blowing Smoke på tal och efter att ha sett trailersarna så kunde jag inte annat än att köpa filmen. Jag såg den idag och måste säga det var en mycket trevlig film med många cigarrer. Då det är en amerikansk film så glorifierar dom såklart kubaner nått så fruktansvärt och ibland får dom det nästan att låta som att cigarrer från andra länder bara är ren skit i jämförelse. Skådespelarinsatserna var över förväntan bra även om man kan skymta lite överspel ibland. Jag hade gärna suttit och puffat på en cigarr till filmen och kanske nån form av spritdryck men då klockan fortf. är tidig eftermiddag fick det bli en kopp mollberg och efter det mineralvatten.

Jag köpte filmen som nerladdning och kvaliteten kunde vart bättre med tanke på dagens möjligheter men dom ville väl ha en mindre fil istället. Jag hade såklart kunnat lägga upp den som torrent men då det är en independant-film så känns det fel så jag avvaktar med det. Jag vill dock rekommendera den helhjärtat då den var både rolig och snygg.

Jag avslutar med ett citat från filmen (som säkert kommer från något annat tidigare):
"If you think the cigar is some symbol for a mans most sensitive organ, do you really think we would cut off one end and set fire to the other?"