Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Griffins XXI
Skrivet av: Magnus Stensson
Tid: 2005-10-06 21:23:54


Hej Rabbe, 

All smak är subjektiv i alla fall, så helhetsintrycket är det som räknas, tycker jag. Jag brukar mest tänka på den första association som dyker upp i medvetandet när jag funderar på vad det smakar. 

Typ, hmm nu tänkte jag på trä..., ja då är det trätoner i cigarren, osv. Sedan kan man om man vill snobba till det mer och kalla det cederträarom, eller ngt sådant för att låta märkvärdig och extra kunnig . Ungefär som vinsnobbarna gör. Det räcker inte att säga att det smakar bär, utan man ska ner på körsbär eller bigaråer, osv. 

Fast i slutändan är det mer en fråga om vill jag röka den igen eller inte? 

Det som kan vara kul med att ha lite smakbedömning är om man funderar när en viss cigarr smakar bäst. En skarp och kryddig cigarr, tex, kan man kanske kombinera med en rökigare whisky, medan en mild och mjuk cigarr med sötma kan passa till en kaffe med mjölk och socker. Vice versa skulle kanske inte passa lika bra? 

T.ex denna Griffins XXI. Jag köpte två stycken av den. Nästa ska jag prova med en rökigare malt och se om jag tycker bättre om den då. 

Hilsen 
Magnus 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Griffins XXI18:53 den 6 oktober 2005Rabbe
      N Griffins XXI19:01 den 6 oktober 2005Magnus Stensson
           N Griffins XXI20:19 den 6 oktober 2005Rabbe
                N Griffins XXI20:51 den 6 oktober 2005Eric Welin
                     N Griffins XXI21:10 den 6 oktober 2005Eric Welin
                N Griffins XXI21:23 den 6 oktober 2005Magnus Stensson
                     N Griffins XXI23:23 den 6 oktober 2005Lars
                          N Vad man kan vänta sig av Griffins...09:56 den 7 oktober 2005Pyro
                               N Vad man kan vänta sig av Griffins...14:32 den 10 oktober 2005Martin CCR