Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Moskva
Skrivet av: Rebel Rob
Tid: 2004-08-25 15:16:12

Firade nyår i Moskva förra året. På Röda Torget med skumpa och kubanska cigarrer. Jag hade också liknande förhoppningar om det ryska cigarrutbudet men...icke!

Detta beror på en del faktorer, cigarrökning har aldrig varit en stor sport i ryssland.

Cigarrer är lyxvaror och i de fall man finner dem så är de också prissatta därefter. Nyrika ryssar i Moskva kan helt enkelt betala...mycket. Det innebär i vissa fall dyrare priser än i sverige.

Utbudet är också miserabelt. Inte mycket kubaner, en del mellanpris DR och sen totalt okända rester från jag vet inte vad. Men i de flesta större affärer som säljer utländsk sprit och lyxartiklar hittar man faktist en humidor.

Jag skulle tipsa dig om att snoka runt bland de inhemskt tillverkade cigarillerna. Det är en spännande resa. Och mycket mycket billig. Askarna är konstfulla (kolla in den med ett Tupolev-plan på framsidan) och ibland är cigarillerna försedda med små hylsor som munstycke. Nackdelen är väl att det kan vara lite svårt att förstå vad man får om man inte pratar ryska. Men det hör till!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Moskva14:23 den 25 augusti 2004Jörgen
      N Moskva15:16 den 25 augusti 2004Rebel Rob
           N Moskva15:43 den 25 augusti 2004Jörgen
                N Oligarker!16:05 den 25 augusti 2004Rebel Rob