Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Med en cohiba i Litauen
Skrivet av: Kenneth G
Tid: 2005-10-08 13:01:28

Hade en mycket skön förmiddag i Klaipeda igår. Arbetet avklarat och jag kunde koncentrera mig på att turista (kanonväder). Tände en (medhavd - litar inte på de lokala cigarraffärerna...) Siglo II och gick en sväng på stan. Började naturligtvis med att beundra Karlskronas stadsvapen som satts i vit gatsten i parken vid restaurang Memelis (rekommenderas!). Knallade vidare ner till småbåtshamnen som är lokaliserad i den gamla slottsvallgraven vid fotgängarfärjan ut till näset. Jag satte mig på en bänk och beundrade skådespelet. Det bestod av en låg svängbro som behövde öppnas när någon av båtarna ville ut eller in. Kaptenen hängde sig på tutan och efter en stund kom två män promenerande med varsitt långt järnrör. De satte järnrören i en stång som stack upp ur marken och gick runt i en cirkel. Med mycket möda rörde sig bron makligt under några minuter tills öppningen var stor nog för en båt att passera. Sedan stängde de bron genom att gå runt åt andra hållet. Efter ett par minuter var det dags igen - verkligen ett höjdarjobb...

--Kenneth


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Med en cohiba i Litauen13:01 den 8 oktober 2005Kenneth G
      N Med en cohiba i Litauen16:53 den 10 oktober 2005Martin CCR