Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.
Skrivet av: Magnus Stensson
Tid: 2005-10-20 10:51:12


Jag gjorde lite forskning i ämnet inför förra vintern, då min förhoppning var att kunna röka ihomhus i arbetsrummet utan att sprida röklukten i resten av huset. Jag titta på Claes Ohlsons variant och denna på Jula:

www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=797306969&pf_id=SE-430049&dept_id=SE-416

Det visade sig att det är samma tillverkare av både Vicks och Honeywell ( www.kaz.com/ ), så jag frågade deras agent i Europa, vilken av dem han rekommenderade, Vicks med ionizer eller Honeywell med större filtervolym? Han menade att det större filtret gav bättre rökbortagningseffekt än den extra ionizern.

Så jag köpte Jula-varianten. En stor klump var det, lät mycket gjorde den och tog bort röklukt gjorde den inte... Den renade säkert luften från farliga partiklar och så, men själva lukten rådde den inte bot på. Det luktade rök i rummet i flera dagar efteråt, trots vädring (jag hade ingen möjlighet till total tvärdrag.

Så hela idén sprack för mig och jag lämnade tillbaka luftrenaren och resignerade till förrådet istället

Så min erfarenhet är att de inte råder bot på röklukten och att de väsnas rätt mycket samt tar stor plats. Jag tror att Electrolux har en rätt dyr (4-5000 kr) som fick bra betyg i ngt test häromåret. Kanske den är bättre?

Mvh

Magnus


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.10:08 den 20 oktober 2005Niclas
      N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.10:51 den 20 oktober 2005Magnus Stensson
           N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.11:44 den 20 oktober 2005Magnus Stensson
                N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.12:02 den 20 oktober 2005Niclas
                     N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.12:43 den 20 oktober 2005Michael Jansson
      N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.12:00 den 20 oktober 2005Harald
      N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.12:58 den 20 oktober 2005Michael Jansson
           N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.08:43 den 23 oktober 2005kamelryttarn
                N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.11:21 den 23 oktober 2005Marcus D
                N Jonisatorer, rökätare, fläktar mm.13:29 den 24 oktober 2005Johan Sjöholm