Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Honduran Factory Corojos (Honduras) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-10-21 15:38:53

Dags för en rescension igen då, roligt att de är så uppskattade! Here goes... 

Facon: Toro, 6x50. 
Paket: Bundle med 50 st. 
Pris: $45.90. 
Röktid: 45-75 minuter. 

Kommentar: Levererades inslaget i gulnat tidningspapper som luktade stall. Tidningspappret var från juni 2004, mao är cigarrerna troligen redan vid leverans lagrade gissningsvis 1 år (man vet ju aldrig hur länge tidningarna har legat heller). 
Askan är jämnt vit och hänger kvar mycket bra. Täckbladet jämnt och vackert madurobrun o åt det mörkare hållet. Konstruktionen är välgjord - om än aningen hårt rullad, trots det är draget ok men utan att imponera. Medelfyllig, smaken är oljig med toner av russin, svartpeppar, med svaga nyanser av nötter lite torkade frukter. Mot slutet tydlig överhängande pepprighet utan att för den skull bli för tuff. En komplex cigarr med medelstor kropp som har ett överraskande lågt pris! Styrkan är över medel imho och priset är för lågt! Blommar ut efter halva längden. 
De exemplar jag rökt har legat i fuktighet mellan 65 och 70%, vilket jag rekommenderar att inte överstiga då de kan bli för hårddragna annars. 

Betyg: Plus för vackra utséendet, komplexiteten och det låga priset. Helhetsintrycket är imponerande. Aningen ojämn kvalite, men jag ger den ändå en svag 4:a av 5 möjliga, mycket tack vare priset, men låt dig inte luras av det. 

--- Övrig info --- 
Lynn: 
"
These handmade, long filler, first quality cigars
from Nestor Plasencia were destined to be premium
brands but we were able to get them without the
extras. No bands, cello or boxes. They are kraft
wrapped bundles of 50. One of our best deals on fine Hondurans.
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Honduran Factory Corojos (Honduras) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg15:38 den 21 oktober 2005Daniel P
      N Honduran Factory Corojos (Honduras) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg17:28 den 21 oktober 2005Peter (A) CCL Hällingsjö ej att för växla med Peter CCR och Peter A GBG
      N Honduran Factory Corojos (Honduras) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg19:18 den 21 oktober 2005Frazze
           N Honduran Factory Corojos (Honduras) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg20:51 den 21 oktober 2005Henrik G
           N Honduran Factory Corojos (Honduras) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg11:11 den 22 oktober 2005Daniel P