Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Private Stock inte second längre..
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2004-08-31 10:28:31

Har iofs inte testat #5 men tycker att #11 är en ok cigarr även om det inte är så att tårna krullar sig av lycka.

Däremot så är det väl frågan om PS räknas som second numera. Enligt Davidoff är de ett eget märke sen -99.

Hittade följande utdrag från en intressant sida om seconds (augie.dyndns.org/Links/CigarSecondsList.htm)

----------------
“Private Stock cigars are their own brand. They are not Davidoff secondos and they are produced in a different manufactory.  The blend of the Private Stock cigars is also different.  The common between Davidoff and Private Stock is ownership of brand – the owner is the Oettinger IMEX AG in Basel, Switzerland.  Unfortunately we have to inform you that we do not sell Davidoff 'seconds.'  Davidoff cigars are only availalble in first class quality."
 
Kind regards, Davidoff International, Dirk Metzeler
---------------

Sen är det ju prisfrågan.. I Sverige är ju PS "billiga" men kolla i USA där du får betala 48-65$ för en låda PS#11, vilket (om man räknar ut styckepris) är i paritet med MMMM, Mayorga Robusto och HDM Rotschild.

Sen är ju allt iofs en smakfråga. En av de bättre cigarrer jag rökt i sommar var en Old Fashioned #2 (22$ för 20) lagrad i ca 6 månader, så det verkar som om man kan fynda. Mina OF700 däremot, kommer troligen sluta sina dagar som bladlus-skrämmor misstänker jag....


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Private Stock no. 519:51 den 30 augusti 2004Fredrik Brodin
      N Private Stock no. 520:39 den 30 augusti 2004Johan Säfström
           N Private Stock no. 510:10 den 31 augusti 2004Azon
                N Skall inte hacka....12:35 den 31 augusti 2004COJ
                     N Skall inte hacka....15:04 den 31 augusti 2004Azon
      N Private Stock inte second längre..10:28 den 31 augusti 2004MattiasA